Site icon laRomania.ro

SPV devine un mijloc important de comunicare directă cu fiecare contribuabil

Pentru eficientizarea comunicării, îmbunătățirea transparenței și reducerea birocrației ANAF, MFP a decis extinderea exploatării potențialului Spațiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaționare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat.

În acest sens, în SPV vor fi disponibile:

S-a decis și majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora. De asemenea, pe viitor se vor implementa în SPV modelele declaraţiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

”Am promis o simplificare a relației cu ANAF și eliminarea cât mai multor hârtii din viața contribuabilului român și iată că mă țin de cuvânt”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice.

Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghișeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate și se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În același timp, se oferă cetăţenilor români care domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate, posibilitatea de a se prezenta şi la oficiile consulare sau ambasadele României în scopul identificării fizice și înregistrării în SPV.

Proiectul de ordin este publicat pe site-ul MFP la rubrica Transparență decizională.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Exit mobile version