Analfabetismul funcţional, la cel mai mare nivel din ultimii ani: 44% din elevii români nu înțeleg ce citesc

Social

Clasamentul PISA, care arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani. Țara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de țări. Gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

Cea mai mare scădere în clasamentul PISA este înregistrată la matematică, unde România a obținut un scor de 430 de puncte, față de 444 în 2015.

La științe, România are 426 de puncte, față de 435 în 2015.

La citire, România a obținut 428 de puncte față de 434 în 2015. La acest capitol suntem aproape de nivelul din 2009, când țara noastră obținea 424 de puncte.

În urma acestor rezultate, se apreciază că gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

Raportul arată și că 1% dintre elevi sunt performanți la capitolul citire, adică ating nivelul 5 sau 6 în testul PISA. Media OECD este, însă, de 9%.

La nivelurile 5 și 6 elevii au o înțelegere completă a unui text citit la prima vedere.

Situația nu este rea doar la noi în țară. Doar în 20 de sisteme de educație din cele 79 de țări care participă la testarea PISA au mai mult de 10% dintre elevi în top.

PISA mai arată și că accesul la noile tehnologii a crescut într-un ritm remarcabil în ultimii ani. În evaluarea PISA din 2009, aproximativ 15% dintre elevii de 15 ani din țările OCDE au raportat că nu au avut acces la Internet acasă. Până în 2018, această proporție s-a redus la mai puțin de 5%.

România ocupă în clasamentul PISA locul 47 din 79 de țări.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *