Asociaţia Telefonul Copilului

Social

Petiţie online lansată de Asociaţia Telefonul Copilului pentru adoptarea de politici publice anti-bullying în şcoli

Asociaţia Telefonul Copilului, organizaţie non-guvernamentală, non-profit, care apără de 17 ani drepturile copilului şi ale familiei, continuă demersurile în vederea adoptării de către factorii de decizie a unor politici publice anti-bullying în şcoli. În acest scop lansează petiţia online „Fără frică, fără bullying! Petiţie pentru siguranţa copilului tău la şcoală!”. Bullying-ul reprezintă un comportament abuziv, realizat în mod repetat şi cu intenţie directă sau indirectă, conducând la prejudicierea fizica şi/sau psihică a victimei prin umilire, rănire, persecuţie, intimidare sau alte fapte, manifestându-se prin forme diverse: verbal, emoţional, relaţional şi fizic.

Semnăturile colectate vor fi folosite ca argument suplimentar în discuţiile cu factorii de decizie din Guvern şi Parlamentul României, pe baza documentelor deja înaintate acestora în primăvara anului în curs. Acestea conţin un set de măsuri concrete care ar trebui adoptate de instituţiile de învăţământ şcolar şi preşcolar cu scopul de a proteja copiii de actele de hărţuire şi agresiune. 
Printre acestea se numără: introducerea temelor anti-bullying în curriculumul şcolar, în cadrul orelor de consiliere şi orientare, dirigenţie şi în manualele de educaţie civică. În acelaşi timp, monitorizarea audio-video a unităţilor de învăţământ trebuie să fie extinsă şi la nivelul grădiniţelor, nu numai al şcolilor. Supravegherea audio-video în spaţiile publice din perimetrul instituţiilor de învăţământ şcolar şi preşcolar reprezintă o altă măsură care poate diminua cazurile de violenţă asupra minorilor. În prezent, acestea sunt disponibile doar în cadrul şcolilor, nu şi al grădiniţelor, unde, din datele Asociaţiei, sunt înregistrate, de asemenea, acte de hărţuire a celor mici.

„Abuzul de tip bullying a devenit o problemă de sănătate publică. Ne-o spun datele pe care le-am colectat prin intermediul liniei telefonice dedicate copiilor 116111, precum si online la http://www.116111.ro/. Astfel, peste 10.000 de copii, în ultimii şapte ani, au mărturisit că au fost victime ale hărţuirii. Mai mult, peste 93% dintre victime au fost agresate de un alt copil. Cifrele sunt atât de mari şi, din păcate, în continuă creştere, pentru că nu avem politici publice în România care să vină în sprijinul prevenirii şi combaterii acestui fenomen. Aşadar, împreună cu reţeaua de parteneri formată din experţi şi reprezentanţi ai unora dintre instituţiile relevante în domeniul educaţiei am identificat o serie de soluţii care pot schimba în bine această stare de fapt. Le-am integrat într-o propunere de politică publică şi le-am transmis autorităţilor în urmă cu câteva luni. Demersul nostru continuă, însă, până la concretizarea reglementării unor măsuri integrate, la nivel naţional, care să ofere siguranţă copiilor noştri în instituţiile de învăţământ”, a declarat Cătălina Surcel, Director executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.

Odată cu petiţia online, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dipoziţia celor care doresc să susţină această cauză platforma de dezbateri publice http://dialoc.ro/. Orice părinte, profesor sau persoană care are argumente pro sau contra privind introducerea de măsuri concrete pentru diminuarea bullying-ului le poate exprima în secţiunea dedicată dezbaterilor sau poate lua parte la sondajele disponibile pe aceeaşi platformă. Dialoc.ro are şi rolul de a informa şi educa copiii, părinţii, cadrele didactice şi orice altă categorie de cetăţeni privind manifestările bullying-ului. Cei interesaţi pot afla cum să identifice situaţiile de acest tip şi care sunt soluţiile punctuale pentru a depăşi astfel de episoade.

Asociaţia Telefonul Copilului derulează proiectul „STAND UP-Creşterea participării şi rolului societăţii civile în influenţarea şi îmbunătăţirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, cu o durată de 16 luni şi care vizează atât conştientizarea în rândul publicului a efectelor negative ale bullying-ului în rândul copiilor şi adolescenţilor, cât şi dezvoltarea şi implementarea unor politici publice alternative pentru diminuarea acestui fenomen şi a consecinţelor acestuia.

Despre Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, de luni până vineri între orele 08.00-20.00 şi sâmbătă-duminică între orele 10.00-14.00 Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2018, un număr total de 2.450.888 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată şi / sau intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România şi Telekom România Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor şi părinţilor şi online prin intermediul www.116111.ro, totodată prin intermediul aplicaţiei mobile Happygraff, accesibilă pe telefoane mobile cu sistem de operare Android.

Pentru informaţii detaliate despre proiectul „STAND UP-Creşterea participării şi rolului societăţii civile în influenţarea şi îmbunătăţirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon: 0740 111 468 sau la adresa de e-mail catalina.surcel@telefonulcopilului.ro

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.