36 de liceeni au strâns 2.000 euro pentru #NoiFacemUnSpital, în 24 de ore, prin testarea unor idei de afaceri în cadrul Spark Week / The Future Entrepreneurs Festival

Social

Între 26 şi 31 august a avut loc prima ediţie a festivalului de antreprenoriat pentru liceeni Spark Week. 36 de tineri de 15-18 ani din mai multe oraşe s-au adunat la Bucureşti să înveţe despre antreprenoriat.

Timp de o săptămână, aceştia au interacţionat cu 20 de antreprenori şi manageri, printre care: Bogdan Rădulescu (Head of Partnership & New Business – UNTOLD şi NEVERSEA), Bogdan Mugescu (Director Dezvoltare – frufru), Daniel Voinea (Brand Manager – Librăriile Cărtureşti), Raluca Necula (Events & Project Management Director – Therme Bucureşti), Alin Copîndeanu (CEO & Co-founder – Tudor Personal Tailor). De asemenea, participanţii au vizitat 6 business-uri, alături de fondatorii acestora şi au participat la 5 ateliere practice, învăţând despre marketing, vânzări şi despre etapele lansării unui business.

În echipe, tinerii au gândit o idee de produs pe care să-l vândă în maxim 24 de ore. Cei 36 de participanţi au ales să testeze vânzarea unor diverse produse şi servicii: brăţări personalizate, cărţi surpriză sub conceptul „Blind date with a book”, căsătorii pentru o zi, tricouri cu grafică modernă creată de ei şi inspirată din artă, brăţări pentru purtarea medicamentelor cu tine atunci când urmezi un tratament. Pentru realizarea acestor produse, ei au folosit ideile generate în cele 5 zile ale taberei, sfaturile primite de la antreprenori, resursele puse la dispoziţie de EA – The Entrepreneurship Academy, imprimante 3D în colaborare cu antreprenorii cu care au interacţionat la Spark Week.

Fiind un exerciţiu de învăţare, toţi banii strânşi de tinerii participanţi au fost donaţi către o cauză socială – iniţiativa #NoiFacemUnSpital a Asociaţiei Dăruieşte Viaţă. Carmen Uscatu, fondatoarea organizaţiei, a avut o conversaţie inspiraţională cu participanţii în care le-a explicat ce presupune construcţia de la zero a primului Spital de Oncologie şi Radioterapie Pediatrică din România.

Deşi participanţii au fost împărţiţi în 5 echipe care au concurat între ele pentru a vedea cine face cele mai multe vânzări, toţi banii strânşi au fost puşi la un loc pentru a susţine construcţia spitalului. În total, în mai puţin de 24 ore, cei 36 de tineri au strâns 9924 lei, într-un mod în care şi-au testat şi abilităţile de antreprenori.

Carmen Uscatu, fondatoarea Asociaţiei Dăruieşte Viaţă, declară:
„#NoiFacemUnSpital a devenit, dincolo de construcţia şi amenajarea unei clădiri, menită să trateze uman şi la standarde europene, copiii bolnavi de cancer, un fenomen social care ne-a readus speranţa că se poate.
Se poate atunci când ieşi din amorţeală şi te implici. Se poate atunci când laşi fricile deoparte şi decizi să acţionezi. Se poate atunci când decizi să semnalezi orice abuz, mic sau mare, asupra ta sau asupra aproapelui. Se poate când implicarea devine un gest de igienă personală, fără de care constaţi că nu mai poţi trăi. Îmi doresc ca adolescenţii să respire acest SE POATE. De aceea am acceptat invitaţia de a fi alături de ei la Spark Week.”

Într-adevăr, tinerii au arătat că se poate să te mobilizezi pentru o cauză, dar şi să faci acest lucru în timp ce înveţi cum să fii antreprenor. În acest sens, unul dintre participanţi declară: „Aş vrea să vă mulţumesc pentru că, prin ideea de a clădi un business, în doar două zile mi-aţi schimbat percepţia despre imposibil.”

Luiza Amzolin, Project Manager Spark Week şi Admission Manager EA – The Entrepreneurship Academy, declară:
„Ne-am propus ca în Spark Week să creăm o experienţă de învăţare concentrată într-o săptămână, care îmbină teoria cu practica, astfel încât tinerii să testeze antreprenoriatul ca opţiune de carieră. Participanţii au experimentat ce pot crea într-un timp scurt, dacă lucrează eficient în echipă şi dacă îşi asumă obiectivele respective. Este incredibil progresul realizat în atât de puţin timp, iar pentru ei conştientizarea acestui tip de învăţare, când teoria este transpusă imediat în practică, i-a făcut şi mai curioşi şi dornici de dezvoltare. Ne bucurăm foarte tare că am întâlnit mulţi tineri cu o dorinţă vizibilă de creştere, cu o curiozitate ieşită din tipare şi cu mult potenţial antreprenorial.”

Spark Week – The Future Entrepreneurs Festival este organizat de EA – The Entrepreneurship Academy, prima facultate din Sud-Estul Europei dedicată antreprenoriatului, unde studenţii învaţă practic încă din prima zi de şcoală cum să îşi construiască şi să îşi dezvolte o afacere. Spark Week a fost la prima ediţie, urmând să se desfăşoare de două ori pe an. A doua ediţie Spark Week va avea loc în ianuarie 2020. Tinerii interesaţi se pot pre-înscrie deja.

Spark Week – The Future Entrepreneurs Festival a fost organizat în parteneriat cu Banca Transilvania, care a susţinut implementarea proiectului şi a oferit burse integrale pentru 8 participanţi.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *