Meseriile viitorului, prin ochii elevilor. Doi copii din trei cred că viitorul aparține inteligenței artificiale

Social

Robotica, inteligența artificială și imprimarea 3D sunt doar câteva dintre domeniile pe care elevii le consideră de viitor și despre care vor să învețe cât mai mult. Unii au șansa în școli dotate cu tehnologii performante și ai căror profesori sunt deschiși spre nou. În plus, există și un ghid practic al meseriilor viitorului de care se pot folosi.

Amelie este eleva în clasa a V-a și vrea să devină medic. E foarte încântată că în școala ei a fost echipat primul laborator inteligent, iar toți elevii au acces la imprimante 3D și ochelari de realitate virtuală.

Lui George, alt elev preocupat de tehnologie, cele mai noi gadgeturi cu ajutorul cărora poate învăța îi stârnesc imaginația.

Revoluția digitală schimbă deja radical economia. Iar școala ar trebui să fie primul loc în care elevii să fie pregătiți pentru meseriile viitorului. Un prim pas ar fi dotarea școlilor cu infrastructura necesară și introducerea unor discipline cum ar fi Educația Digitală, care să explice pe înțelesul lor noțiuni pe care le consideră acum abstracte.

Un sondaj recent arată că doi din trei elevi cred că meseriile viitorului vin din domeniile roboticii, inteligenței artificiale, calculatoarelor și imprimării 3D. Iar școlile care au acces la echipamente performante și profesori pregătiți le vor putea oferi un start mai bun elevilor.

Astfel de instituții încă reprezintă excepția în România lui 2019. Regula din sistemul educațional este alta, spun experții în educație.

În sprijinul copiilor vin și inițiativele ONG-urilor care au elaborat un Ghid al Meseriilor Viitorului, la care au mai contribuit tineri studenți și masteranzi.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.