Copiii înscrişi în Programul PIED au primit vizita unor studenţi străini

Social

Pentru al doilea an consecutiv, copiii defavorizaţi din comunitatea Giuleşti-Sârbi au primit vizita şi ajutorul unor studenţi voluntari din afara ţării. Cu sprijinul AIESEC România şi al Asociaţiei FDP – Protagonişti în Educatie, tineri din Turcia şi Brazilia s-au implicat în organizarea de activităţi de educaţie nonformală şi petrecere a timpului liber pentru elevii din clasele I-VIII care frecventează cele două unităţi de învăţământ ale cartierului.

Copiii sunt beneficiari ai activităţilor derulate în cadrul Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED) derulat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în scopul combaterii excluziunii sociale şi a decalajului educaţional care afectează comunitatea din Giuleşti-Sârbi.

Timp de o lună, tinerii voluntari din Turcia şi Brazilia s-au întâlnit cu cei mici pentru a-i învăţa despre planete şi sistemul solar, pentru a se juca în stil origami, a vizita parcuri sau a asculta diferite genuri de muzică. Prin intermediul acestor activităţi, copiii au acumulat cunoştinţe noi, au descoperit locuri frumoase şi pasiuni care le pot defini dezvoltarea intelectuală şi emoţională de mai târziu.

Mai mulţi factori, printre care enumerăm situaţia materială precară, anturajul şi lipsa de supraveghere a copiilor din zona Giuleşti Sârbi, au dus la iniţierea Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED), în anul 2015. Prin intermediul acestuia, elevii defavorizaţi din clasele primare şi gimnaziale ale Şcolilor nr. 153 şi 161 primesc servicii complexe de tip afterschool: supraveghere şi sprijin la efectuarea temelor; meditaţii prin metode educative nonformale; o masă caldă sau o gustare, zilnic; consiliere psihologică şi educaţională. În plus, un set de activităţi extraşcolare precum cursuri de fotografie, ieşiri în parcuri sau muzee, excursii în afara Bucureştiului, au scopul de a deschide noi orizonturi pentru aceşti copii ameninţaţi de izolare socială.

Reacţiile pozitive venite din partea comunităţii, dar mai ales cifrele care au demonstrat o reducere a abandonului şcolar la cele două unităţi de învăţământ, au convins autorităţile locale de utilitatea programului. Începând din anul 2017, pe o perioadă de încă 5 ani, a fost decisă continuarea proiectului, cu finanţare exclusivă de la bugetul local al Sectorului 6.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.