Demersuri pentru eficientizarea serviciilor oferite cetățenilor și pentru reducerea timpului de soluționare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă și la eliberarea certificatelor aferente celor 4 evenimente primare de viață – naștere, căsătorie, divorț, deces

Social

În această lună, a fost semnat contractul pentru implementarea Sistemului Informatic Central din cadrul proiectului „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” – SIIEASC, derulat de Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date și Direcția Generală Comunicații și Tehnologia Informației, în parteneriat cu alte instituții.

Valoarea contractului este de 46.621.588,25 lei, din care 15,6589 % reprezintă fonduri din bugetul de stat, iar diferența de 84,3410% reprezintă finanțare din fonduri externe nerambursabile, prin Programului Operațional Competitivitate, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Unul dintre beneficiile finale ale proiectului va fi crearea unei platforme ce va putea fi accesată de cetăţeni pentru a descărca și completa on-line diverse formulare, dar și pentru a obține informații utile referitoare la proceduri de lucru, tarife și etapele ce trebuie parcurse pentru obținerea documentelor de stare civilă.

Operaționalizarea Sistemului Informatic Central are ca obiectiv specific reducerea timpului și a costurilor pentru procesarea informațiilor la nivelul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor şi al oficiilor de stare civilă, contribuind la eficientizarea colaborării între structuri, indiferent de zona de responsabilitate.

Termenul de finalizare a proiectului este 24 iunie 2022.

Deschiderea oficială a proiectului a avut loc anul trecut, principalele etape în definitivarea acestuia fiind implementarea Sistemului Informatic Central; implementarea serviciilor de digitizare a actele de stare civilă întocmite în ultimii 100 de ani, precum și a celor de verificare a calității digitizării documentelor; dotarea oficiilor de stare civilă cu terminale informatice și periferice, cu servicii de livrare, instalare și punere în funcțiune echipamente hardware și infrastructura software la locațiile unde își desfășoară activitatea ofițerii de stare civilă; implementarea sistemului de comunicații și dotarea cu ghișee mobile la nivel județean.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.