În contextul actual al vehiculării ideii numirii în funcţii de conducere a unor şefi de instituţii pe criterii exclusiv politice, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, am adresat o solicitare şi doamnei inspector şcolar general, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa – Năsăud, prin care am rugat-o să ne comunice: numele persoanelor care urmează să ocupe funcţii de conducere/coordonare şi control pentru anul şcolar 2019-2020 la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean (inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct, inspectori şcolari), a instituţiilor şi unităţilor conexe, precum şi a unităţilor de învăţământ din judeţul Bistriţa-Năsăud (director/director adjunct), rugând să ne precizeze pentru fiecare instituţie şi persoană în parte modalitatea numirii pe funcţie, temeiul legal al deciziei de numire, competenţele profesionale şi studiile specifice care au stat la baza numirii pe funcţie, dacă numirea s-a realizat în urma unui concurs specific la care au participat mai mulţi candidaţi pe post sau un singur candidat pe post.
Din răspunsul primit, aflăm că la nivelul judeţului pentru noul an şcolar care va începe la 1 septembrie, au fost deja numiţi cu delegaţie, fără concurs şi la dispoziţia Inspectoratului Şcolar, un număr de 34 de directori şi directori adjuncţi, din totalul de 148 de funcţii de conducere existente la nivelul unităţilor de învăţământ de stat, respectiv 8 inspectori dintr-un număr de 21 de inspectori şcolari, pentru celelalte posturi continuându-şi activitatea directorii şi inspectorii şcolari care au ocupat în ultimii ani posturile prin concurs.
De asemenea, potrivit răspunsului primit, inspectorul şcolar general, inspectorul şcolar general adjunct şi directorul CCD „ocupă funcţiile de conducere actuale în urma concursurilor organizate de MEN”. După cum aflăm şi din arhiva presei locale, concursul pentru postul de inspector şcolar general a avut loc în perioada 11-20 martie 2015, iar potrivit OMEN nr. 5558/2011 durata mandatului inspectorului şcolar general este de 4 ani, putem deduce astfel faptul că şi doamna inspector şcolar general urmează să fie la dispoziţia Ministerului Educaţiei începând cu noul an şcolar.
Desfiinţarea inspectoratelor şcolare judeţene, susţinerea prin centre regionale pentru resurse educaţionale şi prin administraţia locală a finanţării investiţiilor în infrastructura şcolară şi în formarea continuă a cadrelor didactice, promovarea mentoratului şi a autonomiei şcolare, pot fi doar câteva dintre dezideratele unei viziuni care poate avea aplicabilitate imediată prin intermediul unor politici publice eficiente şi prompte.
#Fără politizarea şcolilor ajungem departe!
Deputat
prof. Cristina Iurişniţi
Membru în Comisia de învăţământ
Preşedinta Comisiei pentru egalitate de şanse
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.