Festivalul Superscrieri: un nou format, aceeaşi misiune pentru cuvintele care schimbă lumea

Divertisment

Au început înscrierile pentru premiile ediţiei #9

După 8 ediţii în care a creat o tradiţie din susţinerea jurnalismului narativ şi a scrierii creative de non-ficţiune în România, prin peste 100 de autori premiaţi, 30 ateliere şi talkuri susţinute, Superscrieri se întoarce într-un nou format, dar cu aceeaşi misiune – de a crea o punte între scriitor şi cititori. În 2020, Festivalul Superscrieri va include două zile de evenimente şi va premia, ca în fiecare an, cele mai bune materiale jurnalistice din 2019, în cadrul competiţiei la care autorii sunt invitaţi să se înscrie până pe 10 ianuarie.

Ediţia din 2020 a Festivalului Superscrieri, o iniţiativă a Fundaţiei Friends for Friends (FFFF.ro), este dedicată temei „De ce citim?” – o sărbătoare a scrisului, o celebrare a cititului, fiindcă fără super-cititori nu există super-scriitori.

De fiecare dată când vrem să scriem un lucru esenţial, căutăm să citim cât mai multe lucruri despre acel subiect. Nu poţi spune poveşti fără a citi poveşti, tot aşa cum nu poţi fi un bun scriitor fără să fii un atent cititor. Şi fiindcă în 2019 unii scriu cu pixul, alţii cu pixeli sau cu sunete, şi tu, cititorule, ajungi să citeşti imagini şi sunete, nu întotdeauna cuvinte. Şi privitul sau ascultatul e citit, câteodată.

Desfăşurat pe parcursul a două zile la finalul lunii martie 2020, programul festivalului va cuprinde ateliere, masterclass-uri, expoziţii, proiecţii de film, un Cerc al Donatorilor şi alte activităţi dedicate publicului interesat de felul în care funcţionează jurnalismul de calitate şi ce poate aduce valoros în vieţile lor de cititori.

Festivalul se va încheia la Teatrul Naţional Bucureşti, cu Gala de Premiere a Superscrierilor de anul acesta. Pentru a participa la competiţie, autorii îşi pot înscrie lucrările la cele 6 categorii (Reportaj, Investigaţie, Portret, Opinie, TV&video-jurnalism şi Fotojurnalism/Fotografie de news şi Fotografie documentară), până pe 10 ianuarie, prin completarea formularului de pe site-ul www.ffff.ro/superscrieri.

Materialele vor fi evaluate de un juriu reprezentat de: Emilia Şercan (preşedintele juriului), Mona Dîrţu, Irina Păcurariu, Cătălin Tolontan, Paul Radu, Florin Negruţiu, Dan Duca, Oana Giurgiu, Marius Comper, Robert Schwartz, Paula Herlo, Georgiana Ilie, Ioana Moldovan, Ioana Cîrlig şi Marko Risovic.

Despre festival – Sorin Trâncă, preşedintele FFFF şi iniţiatorul competiţiei
„La ultimele ediţii, Superscrieri a crescut deja în spirit de festival. Tot ce facem acum este să mergem mai departe cu misiunea asumată încă de la început, de a ne adresa atât autorilor, dar şi cititorilor, de a-i pune în relaţie directă şi de a crea şi co-crea un context în care aceştia pot interacţiona şi de a face astfel evenimentul chiar şi mai inclusiv pentru cei din urmă.”

Despre premii – Emilia Şercan, Preşedinta juriului
„Premiile Superscrieri este, incontestabil, cel mai important eveniment anual pentru presa din România. Dincolo de aprecierea cititorilor, pe care o primesc după fiecare subiect publicat, jurnaliştii au nevoie de evaluare, de recunoaştere şi de validare din partea breslei, iar Premiile Superscrieri oferă apreciere pentru cele mai bune materiale de presă, pentru efortul de documentare din spatele lor şi pentru modul în care servesc interesul public”.

Competiţia din cadrul Festivalului Superscrieri îşi propune să scoată în faţă acele poveşti puternice, materiale scrise, video sau foto de calitate care informează corect, emoţionează şi ajung să schimbe percepţii. În cadrul ediţiei de anul acesta se vor oferi peste 30 de premii, dintre care: premii I de categorie în valoare de 800 de euro, susţinute de FAN Courier, Kaufland, ERSTE Asset Management, Enel România, premii speciale susţinute de Romanian Bussiness Leaders (premiul cel mare, Superscrierea Anului, 1.500 euro), Orange România şi Bitdefender, precum şi premii onorifice, cu participarea publicului.

Pe parcursul celor 8 ediţii precedente, competiţia a adunat peste 500 de participanţi unici, cu aproximativ 2000 de lucrări înscrise şi a premiat peste 100 de câştigători, cu premii în valoare totală de 40.000 de euro.

BRD-Groupe Societe Generale este de 6 ani partenerul strategic de bază, partener în oferirea celor 15 Burse Superscrieri pe tema educaţiei şi în publicarea celor două volume „Superscrieri”; FAN Courier şi Kaufland, parteneri de creştere, investesc în extinderea proiectului; sponsori de categorie şi susţinători de bază ai premiilor: Friends\TBWA, Medlife, Romanian Business Leaders, ENEL România, ERSTE Asset Management, Orange România, Bitdefender şi Conan PR.

Printre super-prietenii şi susţinătorii media se numără: Pagina de Media, IQads, MondayMemo, Savantgarde, Scena9, The Institute, Bookster, Books-Express, Centrul pentru Jurnalism Independent, Decât o Revistă, RISE Project, IGLOO Media, România Pozitivă, Cărtureşti, Editura Humanitas, Editura Publica şi mulţi alţii.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.