WhatsApp va include un instrument de răspuns la criză util în cazul dezastrelor naturale

Social

Utilizatorii WhatsApp care încearcă să ofere sau să solicite ajutor în urma unui dezastru natural vor putea face acest lucru mult mai ușor, datorită unui instrument de răspuns la criză nou introdus în opțiunile aplicației, potrivit Mashable.

În trecut, reacțiile la solicitările de pe paginile de răspuns la criză puteau fi trimise doar cu Facebook Messenger.

WhatsApp are o acoperire globală. În India, cea mai mare piață WhatsApp, 400 de milioane de oameni folosesc aplicația. Pe cele mai mari trei piețe WhatsApp – India, Brazilia și Argentina -, peste 90% dintre utilizatorii de smartphone-uri vor folosi serviciul de mesagerie în acest an, potrivit specialiștilor.

„Am făcut un studiu care a arătat că oameni din întreaga lume doreau să extindem”, spune Emily Dalton Smith, inițiatoarea proiectului. Ea a menționat că utilizarea WhatsApp ca instrument de răspuns la criză ar fi deosebit de benefică în zonele cu conectivitate slabă, unde WhatsApp ar putea fi singurul instrument de mesagerie accesibil.

Ca parte a acestei inițiative, Facebook și-a extins și hărțile zonelor în care s-au produs dezastre, astfel încât acestea să fie accesibile respondenților. Aceste hărți colectează date despre distribuția proviziilor și despre intervențiile autorităților, permițând echipelor de răspuns să identifice ce servicii sunt necesare într-o anumită comunitate.

Anterior, aceste hărți erau accesibile doar agențiilor internaționale, organizațiilor nonprofit interne, universităților și cercetătorilor.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.